Emäntäkuoro:

NOTA BENE NOKIA RY.

Nota Bene Nokia (entinen Nokian Naiskuoro Nota Bene) on nuorekas ja aktiivinen naiskuoro, joka on toiminut Nokialla vuodesta 1954.

Kuorossa laulaa tällä hetkellä n. 35 naista, jotka tulevat Nokian lisäksi muista lähikunnista, kuten Tampereelta ja Pirkkalasta. Olemme SULASOL ry:n jäseniä. Kuoron taiteellisena johtajana toimii Ive Riihimäki.

Aiemmin johtajina ovat toimineet Tyn-Marie Nyström, Maija-Leena Joensuu, Martti Kivivuori, Urho Heikkinen, Kari Särkkä, Eija Virtanen ja Elina Koivula.

Pitkäaikainen taiteellinen johtajamme dir. mus. Elina Koivula siirtyi muihin haasteisiin elokuussa 2011. Elina ehti luotsata kuoroa menestyksekkäästi aina syyskuusta 1980 lähtien. Kiitokseksi pitkästä johtajarupeamasta yhdistys haki Elinalle Director Musices -arvonimen ja kutsui hänet kuoron kunniajohtajaksi.

Syksy 2011  toi mukanaan nykyisen johtajan Ive Riihimäen (MuM), jonka kanssa kuoro on lähtenyt etsimään uudenlaisia musiikillisia haasteita. Ive on tuonut ohjelmistoon raikkaita ja rohkeita sovituksia, lisää uudenlaista kotimaista nykykansanmusiikkia sekä viihdemusiikkia.

Kuoromme muuntautumiskyky on viime vuosina näkynyt mm. monipuolisissa teemakonserteissa, jotka on rakennettu valitun teeman ympärille taiteen kaikkia eri keinoja hyödyntäen.

Näkyvimpänä muutoksena kuoro vaihtoi 2016 nimeään. Uusi nimi Nota Bene Nokia on ytimekäs yhdistelmä vanhaa ja uutta formaatissa, joka toimii niin meillä omalla paikkakunnalla, ympäri Suomea kuin myös vaikka maailmalla matkatessamme.

Kuoromme kautta on saatavissa muinaiskorun pohjalta ennallistettu Nokian Solki -perinnekorusarja naisille ja miehille.

Löydät kuoromme kotisivut osoitteesta: www.notabenenokia.fi

Facebook: Nota Bene Nokia- Female Choir

Instagram: notabenenokia

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita